تازه ها:
نمایندگی خودرو تشویر
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸,Sep 20 2019

آرشیو

یادداشت

گام دوم انقلاب، عرصه ی اعتماد به جوانان/ سلام مرا به فرهنگیان انقلابی استان فارس برسانید
در نخستین مجمع عالی بسیج استان فارس صورت گرفت:
گام دوم انقلاب، عرصه ی اعتماد به جوانان/ سلام مرا به...
امام جمعه انقلابی؛ بایدها و نبایدها
امامت «جامعه» یا پیش‌نماز «جمعه» مساله این است
امام جمعه انقلابی؛ بایدها و نبایدها

آرشیو

پا پیـــچ

کد مطلب: 3103

7 صبح امروز یکی از محافظان زندان پس از ترک پست نگهبانی خود با شلیک گلوله، افسر نگهبان و یکی از محافظانی را که برای بررسی علت تیراندازی در محل حاضر شده بودند، با ضرب گلوله به شهادت رساند.

به گزارش آباده نما، در پی تیر اندازی یکی از سربازان زندان آباده، پنچ تن از محافظان کشته و یک نفر نیز زخمی شد.

رئیس شورای تامین شهرستان در گفتگوی اختصاصی با آباده نما و در تشریح این خبر افزود: هفت صبح امروز یکی از محافظان زندان پس از ترک پست نگهبانی خود با اقدام به تیراندازی، افسر نگهبان و یکی از محافظانی را که برای بررسی علت تیراندازی در محل حاضر شده بودند، با ضرب گلوله به شهادت رساند.

وی ادامه داد: سایر پرسنل زندان که در حال ورزش صبحگاهی بودند پس از مشاهده صحنه پراکنده می شوند و میلاد منصوری، سرباز ضارب، با شلیک مجدد، سه سرباز محافظ دیگر را به شهادت می رساند.

محمدرضا زارع فرماندار آباده، در خصوص انگیزه این سرباز در انجام این اقدام دلخراش نیز گفت: در بازجویی های اولیه، این سرباز خصومت شخصی را دلیل اقدامش عنوان کرده که پس از بررسی های میدانی متوجه شدیم متاسفانه مشکل روانی این محافظ زندان باعث بوجود آمدن این ضایعه شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه صرفا در بین محافظان زندان آباده رخ داده و هیچ درگیری بین زندانیان اتفاق نیفتاده است گفت: این حادثه فقط بین سربازان محافظ رخ داده و مربوط به زندانیان نیست و کلیه زندانیان در سلامت بسر می برند.

فرماندار آباده با بیان اینکه سرباز ضارب بلافاصله دستگیر شد و هم اکنون در بازداشت به سر می برد، وضعیت محمدجواد هوشیار، سرباز مجروح را نیز رضایت بخش دانست و گفت: در حال حاضر اقدامات تامینی لازم را اتخاذ کرده ایم و شرایط زندان به روال عادی بازگشته است.

نوذر احمدی دوقزلو افسر نگهبان، سید عرفان طباطبایی، حسن حیدری، صادق زنگنه، عرفان محمدی سربازان محافظ زندان آباده از شهدای این حادثه هستند.

زارع ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این شهدا، از بروز این حادثه دلخراش در شهرستان آباده اظهار تاسف کرد و گفت: در حال حاضر جنازه شهدا برای طی مراحل قانونی، به پزشک قانونی شیراز منتقل شده است.

رئیس شورای تامین شهرستان در پایان ضمن تاکید بر انتقال ساختمان زندان از داخل شهر گفت: تا کنون بارها با مسئولین سازمان زندان ها و اقدامات تامینی استان و کشور در این خصوص مکاتبه کرده ایم که متاسفانه علی رغم مشخص شدن محل مناسب، اقدامی از سوی آن ها صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
نظر شما:
 
نظرات بینندگان
O_o
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۱:۱۱

پاسخ

خدا رحمتشون کنه ... واقعاً حادثه دلخراشیه ... من شهید نوذر احمدی رو می شناختم، واقعاً انسان بااخلاق و متدینی بود خدا رحمتش کنه و به خانوادش صبر بده...

علی
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۱:۲۴

پاسخ

ای وای
سربازاتل کجایی بوده؟

محمد
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۱:۳۹

پاسخ

بسلامتی!!!!!!!!!!
همین یکی رو تو اباده کم داشتیم....
خدا به خیر کنه...

محمد
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۱:۴۰

پاسخ

بسلامتی!!!!!!!!!!
همین یکی رو تو اباده کم داشتیم....
خدا به خیر کنه...

محمد
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۲:۵۰

پاسخ

با سلام خدمت مسئولین محترم : یکی از خواسته های مردم اباده انتقال زندان به خارج از شهر است که متاسفانه در چند سال اخیر توجه ای به ان نشده گذشته از جو بد روانی که این حادثه در شهر بوجود اورده است اگر این اتفاق با کمی تاخیر رخ داده بود وباتوجه به وجود چندین مدرسه وفرمانداری در همسایگی زندان اتفاق ناگواری پیش می امد وکسی هم مسئولیت را نمی پذیرفت این زنگ هشداریست که مطالبه مردم مبنی بر جابجایی زندان جدی گرفته شود .

تفنگ جی
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۳:۱۰

پاسخ

ببینیم کجاست بفرستیمش سراغ شهردار و شورای شهر آباده
بخدا راست میگم.

همتی
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۴:۰۹

پاسخ

خدا رحمتشون کنه علی الخصوص شهید نوذر احمدی که انسان شایسته ای بود

صغاد
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۴:۱۶

پاسخ

عرفان طباطبایی.آخی خدا رحمتش کنی صغادی بودن ایشون.بچه خوبی بودن.خدا به خانوادش صبر بده.

شهروند
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۴:۱۹

پاسخ

چرا زندان رو به بیرون شهر منتقل نمیکنند؟؟؟؟؟!!!!!چرا چرا ؟

سعید
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۴:۲۳

پاسخ

اگه این سرباز مشکل روانی داشته مسلما سابقه قبلی هم داشته شما که به این سریعی متوجه روانی بودن این شخص شدید چطور مسئولین زندان در طول خدمت ای سرباز متوجه مریض بودن او نشدند مسئولین زندان باید جوابگو باشند

Sadegh Pir
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۴:۳۴

پاسخ

این بنده خداهارو خدابیامرزه ولی دیگه آدم نمیتونه احساس امنیت بکنه.

ناشناس
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۴:۳۹

پاسخ

حادثه دلخراش امروز را به همشهریان شهید پرور و متدین آباده تسلیت عرض می کنم و برای خانواده آن عزیزان صبر الهی را خواستارم

بهرام
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۴:۵۵

پاسخ

خدا بخیر کنه اباده هم کشت وکشتار شروع شد

حسین
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۵:۰۱

پاسخ

این یک هشدار واقعا جدی به مسئولین شهرستان و استان است که هر چه زودتر ساختمان زندان را به خارج از شهر منتقل کنند که در صورت وقوع هر واقعه ای از این دست که چه بسا در آینده مردم بی گناه به رگبار بسته شوند می بایست مسئولین در این خصوص پاسخگو باشند.آیا به واقع هیچ مقام اجرایی در این شهرستان قدرت عملی کردن این مهم را ندارد که بارها خبر از جابه جایی می دهند اما هیچ اقدامی نمی شود؟!!!!

ناشناس
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۵:۳۷

پاسخ

سلام کسی نیست به این مسولی

سيد مهدي
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۶:۴۵

پاسخ

متاسفانه شهر آباده از اين دست مسائل كم نداره. فكري به حال آباده بايد كرد. .

احمد
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۰۲

پاسخ

قبل توجه مسئولین :یکی از مطالبات مردم در چند سال اخیر انتقال زندان به خارج از شهر بوده که متاسفانه از طرف مسئولین امرکم توجهی صورت گرفته اگه ین اتفاق با اندکی تاخیر صورت می گرفت با توجه به همسایگی چند مدرسه و فرمانداری با زندان شاید اتفاق خیلی ناگوراری می افتاد وچند ین نفر دانش آموز هم به این جمع اضافه می شدند از فرماندار محترم خواهشمندم که مساله انتقال زندان را بصورت جدی دنبال کنند

مرتضی
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۰۵

پاسخ

واقعا وجود زندان در مرکز شهر از نظر روحی وروانی بر مردم تاثیر منفی دارد چه برسد به این اتفاق ناگوار

مرادی
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۰۶

پاسخ

وجود زندان در این خیابان وتردد روزانه زندانیان به دادگاه جو نامناسبی را در خیابان هجرت بوجود اورده

اقلید
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۰۸

پاسخ

در امریکا یک دانش اموز بسمت همکلاسیهایش تیر اندازی می کند صدا وسیمای ما چه غوغای می کنه انوقت تویک شهر کوچیک این اتفاق بزرگ می افته وای ....

رضا
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۱۰

پاسخ

اگه سرباز لز نظر روحی دچار مشکل بوده قطعا مقصر اصلی ریس زندان است که اورا با سلاح بکارگیری کرده

سالار
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۱۰

پاسخ

بايد اعدامش كنن خدا همه ي شهداي حادث بيامرزد وبه خانواده هايشان صبر دهد

رضا
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۲۴

پاسخ

فقط برای لا پوشانی از حیقیقت اسم بیمار روانی را روی این مورد گذاشته اند.
هر سرباز پس از انجام مراحل مربوطه توسط یک پزشک معاینه می شود.
شک نکنید که فرد کاملا سالم بوده و مشکل از جای دیگری است .
از اسم شهدا سوء استفاده نکنیم و بدانیم که شهید حساب نیستند .

ناشناس
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۳۰

پاسخ

هر دم از این باغ بری می رسد...

صالح
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۴۷

پاسخ

خدارحمت کنه عزیزان را.... شهید احمدی ادم درست با اخلاق بود

ناشناس
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۷:۵۸

پاسخ

تسليت به خانواده محترمشان

مهدی ح
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۸:۰۰

پاسخ

خدا به خانوادهاشون صبر عطا کند واقعا خیلی سخته

چی بگم
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۸:۲۳

پاسخ

اگه از اون بالا مردم توی خیابونو میکشت چی؟بابا این زندان جاش وسط شهر نیست مسخره کردید مردمو.
خب این زندان و جابهجا کنید ببرید بیرون از شهر

بابادی
|
|

۱۳۹۴/۷/۵ ۱۸:۵۵

پاسخ

خدا رحمتشون کنه

ناشناس
|
|

۱۳۹۴/۷/۶ ۰:۰۷

پاسخ

خدا لعنتش کنه نوذر پسرعموم بود

رضا
|
|

۱۳۹۴/۷/۶ ۹:۰۲

پاسخ

با سلام
الان ده الی دوازده ساله که دیگه تو شهرستان آباده نیستم و شاغل در نقطه ای دیگه تو این مرز و بومم - اخبار و احوال آباده رو همیشه جویام. نمیدونم طبق احوالپرسی آباده ایها همیشه میپرسن آباده چه خبر ؟ مرگی میری ؟ یعنی تو این شهرستان هیچ وقت خدا هیچ خبری نبوده الا اینکه مرگ و میری بوجود بیاد ! اصلا عادت کردیم به این نوع احوال پرسی!

بهر حال خیلی متاسفم که چنین اخبار ناگواری به گوش میرسه !

آدمی که کمبود داشته باشه بهتر از این نمیشه ! البته باید خداییش ببینن طرفهای مقابل هم چقدر رو مخش راه رفتن !

ناشناس
|
|

۱۳۹۴/۷/۶ ۹:۳۷

پاسخ

این موضوع باید از جوانب مختلف بررسی شود روانشناسان خبره و جامعه شناسان باید از نظر آسیب اجتماعی و علل بروز اینگونه حوادث موضوع رو بررسی و از حوادث مشابه جلوگیری بشه و یا زمینه های آن از بین بره ، اینکه بگوییم روانی بوده از جوانب مختلف قابل پیگیری هست و علت روانی شدن آن باید بررسی شود

ناشناس
|
|

۱۳۹۴/۷/۶ ۹:۵۱

پاسخ

خدا رحمت کن ولی باید دقیق پیگیری شود این که فرماندار سریعا نظر میدهد درست نیست درد کوچکی نیست .اگر روانی بوده پس چرا...اگر مسئولین اینقدر سریع فهمیدند پس چرا...اکر زندان وسط شهر پس چرا...اگر زندان در بیابان هم بود این بچه های مردم رامی کشت پ جریان دقت در مسئولیت و...........

حسن قلی
|
|

۱۳۹۴/۷/۶ ۹:۵۴

پاسخ

با سلام خدمت همشریان عزیز در اخبار بیست و سی این خبر را که دیدم واکنشششش فرررماندار محترم خیلی برام جالب بود ایشون فارغ از همه چی و خیلی ریلکس بطوری که خنده در چهره اش نمایان بود داشت به خبر نگار پاسخ می داد با ایولا .................... راستی یه خسته نباشید هم به رئیس زندان آباده باید گفت که اینقدر توانسته به زیر مجموعش نظارت کنه ؟؟؟؟؟ نظر شما همشهریان عزیز چیه

صمصام قره پور
|
|

۱۳۹۴/۷/۷ ۱۹:۵۷

پاسخ

منم به نوبه خودم این ضایعه تاسف بار و حزن انگیز رو خدمت حضرت ولی عصر(عج) ،مقام معظم رهبری و خانواده های محترم شهدای این حادثه تسلیت عرض نموده و آرزوی غفران از درگاه احدیت مسئلت دارم

ناشناس
|
|

۱۳۹۴/۷/۷ ۲۲:۰۵

پاسخ

باعرض تسلیت . اگراین سرباز مشکل اعصاب داشته درپادگان آموزشی برایش پرونده درست نکرده اند چراسرباز تعبیدی رابدون اینکه ازیگانش بپرسند چراتعبید شده اسلحه به اوداده اونگهبان گذاشته مورداینطوری بهداری یگان بایدمعاینه کندوبعدااورا نگهبان
میگذاشتند چراموقعی که تهدید کرده من شمارامیکشم ازاوعلت حرف هایش رانپرسیدند وبه مسول زندان بگویند سری سری گرفتن این موضوع راباید مسولین زندان جوابگو باشند بعدا مگر هرکس به دست دیگری ................................

شهروند
|
|

۱۳۹۴/۷/۷ ۲۳:۲۸

پاسخ

جناب فرماندار،جسارتا خدمتتان عرض کنم وقتی با رسانه ای مصاحبه میکنید، و از جریان یا حادثه ای مطلع نیستید، بهتر بود ميگفتید، علت حادثه در دست بررسی میباشد. نه اینکه به متهم در تخفیف جرم کمک کنید، شما که کمتر از 2ساعت متوجه روانی بودن این ضارب شدید، چرا زودتر اقدام نکردید وچرا به یک بیمار روانی اسلحه دادید؟!!!....................................................... تقصیر شما نیست، مقصر ما آباده ای ها هستیم که پذیرای.................... هستیم..................................................حدیث از امام جعفر صادق(ع)یک ساعت فکر کردن از هفتاد سال عبادت بهتر است.

سرباز
|
|

۱۳۹۴/۷/۸ ۵:۳۴

پاسخ

آقای فرماندار یک کلام میگفتی در دست بررسی است ،آخه 5 جوان شهر کشته شد شما در ساعات اول خواستی پرونده را مختومه کنی

رضا
|
|

۱۳۹۴/۷/۸ ۱۹:۰۲

پاسخ

نظرات دوستان رو خوندم. جالبه یه عده می خوان مقصر حادثه رو بودن زندان داخل شهر جلوه بدن!!! انگار یادشون رفته چه اتفاقی افتاده، درگیری از داخل زندان به بیرون کشیده شده ... یعنی شما می گید اگه زندان بیرون از شهر آباده بود این 5نفر کشته نمی شدن(!)
به جای این که فقط رو خروج زندان از شهر اصرار کنید بهتره روی این مسئله تأکید کنید که چجوری درب زندان از داخل باز شده ... یا اینکه موقع درگیری بقیه افسرنگهبان های زندان کجا بودن که سربازها درب رو باز کردن و اومدن تو خیابون ... یا اینکه چرا ضارب باید توسط مردم دستگیر بشه و نیروهای امنیتی زندان تو این کار دخالتی نداشته باشن ......
لطفاً فرافکنی نکنید و برای این سوالات جواب پیدا کنید...!!!!

ناشناس
|
|

۱۳۹۴/۷/۹ ۱۳:۲۱

پاسخ

ولي پزشك قانوني استان فارس مشكل رواني اين فرد رو تكذيب كرده وبا تحقيقاتي كه انجام داده بنا به گزارش روزنامه خبر مورخ 08/07/94 هم از خانواده قاتل قبل از اعزام به خدمت وبعد از اين حادثه كاملا سالم بوده !!!

Ati
|
|

۱۳۹۴/۷/۹ ۱۴:۰۶