کل 116 امروز 0
14

برای آتش زدن نمازگزاران بنزین تهیه کرده بودم

  • کد خبر : 765
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
برای آتش زدن نمازگزاران بنزین تهیه کرده بودم
متهم ردیف اول حادثه تروریستی غروب ۲۲ مردادماه حرم شاهچراغ(ع) در اولین جلسه رسیدگی به این پرونده اعلام کرد: برای آتش زدن نمازگزاران بنزین تهیه کرده بودم.

به گزارش آباده‌نما، اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان دومین حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور متهمان و اولیای دم شهدای این حادثه برگزار شد.

متهم ردیف اول نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه متهم با اشاره به اینکه تابعیت تاجیکستانی دارد گفت: از طریق یکی از پیام رسان‌های خارجی و در فضای مجازی جذب گروه داعش شدم و پس از مدتی که تحت تأثیر فردی در فضای مجازی به عقاید و ایده‌های این گروه آشنا شدم به توصیه و با هدایت همان فرد در فضای مجازی به ترکیه سفر کردم و با راهبری فردی به نام ” زید” پس از ورود به ایران به صورت قاچاق و برقراری ارتباط با رابطین در تهران و قاچاقچیان به سراوان و سپس به پاکستان رفتم و پس از عزمیت به افغانستان در محل نامعلومی آموزش‌های نظامی و کار با سلاح را در افغانستان گذراندم.

این عضو گروه داعش به نحوه ورود مجدد خود به ایران و اسکان و آشنایی با متهمین ردیف دوم و سوم پرداخت و افزود: قریب به یک ماه در نزدیک حرم شاهچراغ (ع) با کمک حبیب اله عرب زاده و امر اله نظری سکوت داشتم و پس از ارتباط مجدد با سرپل داعش و تحویل گرفتن اسلحه و بیعت با امیر داعش اقدام به حمله تروریستی در شامگاه ۲۲ مرداد کردم.

متهم اصلی این پرونده که توسط نیروهای مردمی و امنیتی حرم در شب حادثه دستگیر شد گفت: تصور اینکه دستگیر شوم را نداشتم و فکر می‌کردم کشته شوم.

وی ضمن پذیرش اتهامات خود تصریح کرد: تعداد افرادی را که هدف قرار دادم نشمردم و قصدم این بود عملیات را تا آخرین فشنگ موجود در خشاب ادامه دهم.

نوروزاف در خصوص هدفش از تهیه بنزین نیز گفت: امیر داعش به من دستور داده بود تا دو ظرف بنزین تهیه کنم، اما با یک ظرف یک و نیم لیتری بنزین در کوله پشتی وارد شدم، اما پیش آنکه به فرش‌های نمازگزاران برسم و آن‌ها را آتش بزنم دستگیر شدم.

لینک کوتاه : https://abadehnama.ir/?p=765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.