کل 85 امروز 0
16

رتبه 10 کنکور تجربی: هرکس از خدمات کشور استفاده کرده وظیفه خدمت به این جامعه را دارد

  • کد خبر : 739
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
رتبه 10 کنکور تجربی: هرکس از خدمات کشور استفاده کرده وظیفه خدمت به این جامعه را دارد
رتبه دهم تجربی کنکور سراسری امسال گفت: برای آینده خود کسب مدارج علمی بالاتر را برای خدمت به مردم کشورم مدنظر دارم و بدیهی است هرکس از خدمات کشور استفاده کرده وظیفه خدمت به این جامعه را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، سید محمد موسوی دانش‌آموز آباده‌ای توانست رتبه دهم کنکور تجربی امسال را از آن خود کند و تنها دانش‌آموز استان فارسی بود که توانست رتبه دو رقمی کنکور امسال را به دست آورد.

این دانش آموز آباده‌ای در مصاحبه با خبرنگار فارس در آباده به بیان رازهای موفقیت خود اشاره کرد و گفت: از تابستان سال ۱۴۰۱ مطالعه جدی را برای کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۲ آغاز کردم، در طول سال تحصیلی کلاس‌های درسی دبیرستان را با جدیت زیاد شرکت می‌کردم و پس از اتمام کلاس‌ها بعد از کمی استراحت طبق برنامه‌ریزی قبلی به مطالعه و تست‌زنی می‌پرداختم و در روزهای تعطیل نیز به همین منوال ابتدا کتب درسی را مرور می‌کردم و در ادامه به تست زنی می‌پرداختم.

سید محمد موسوی به اهمیت برنامه‌ریزی در برنامه درسی خود اشاره کرد و گفت: بدیهی است بدون برنامه ریزی هیچ کاری به موفقیت نمی‌رسد، به همین دلیل من نیز برای مطالعات درسی خود با برنامه‌ریزی و زمان بندی منظم عمل می‌کردم.

در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

وی در پاسخ به این سوال که کنکورهای آزمایشی و یا کلاس‌های آزمون تا چه میزان در موفقیت وی تاثیرگذار بوده است، گفت: آزمون‌های ازمایشی به منظور آشنایی بیشتر با سئوالات کنکور و آمادگی بیشتر می‌تواند مثمر ثمر باشد اما در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده‌ام و هیچ نظری در این خصوص ندارم.

این نخبه علمی کتب درسی، جزوه‌های معلمان و به صورت موردی برخی از کتاب‌های کمک آموزشی تست‌زنی را از منابع مطالعاتی خود خواند و گفت: به طور قطع و یقین یکی از عوامل موفقیت من حمایت‌های خانواده می‌باشد که بسیار موثر و راهگشا بود.

رتبه دهم کنکور تجربی در پاسخ به این سوال که آیا انتظار کسب رتبه به این خوبی را داشت، گفت: با توجه به نتایج و ترازهای آزمون‌های آزمایشی انتظار همچین نتیجه ای را داشتم و از این نظر که دیدم تلاش‌های خودم، خانواده و معلمانم به ثمر نشسته است و نتیجه قابل قبولی را کسب کرده‌ام بسیار خوشحالم.

موسوی در خصوص برنامه آینده خود هم گفت: برای کسب رتبه‌های برتر دانشگاه و طی مدارج علمی بالاتر با هدف خدمت به مردم عزیز کشورم تلاش می‌کنم و بدیهی است هرکس از خدمات کشور استفاده کرده وظیفه خدمت به این جامعه را دارد.

این نخبه علمی در آخر خطاب به هم سن و سالان و کنکوری‌های سال آینده گفت: پیشنهاد می‌کنم از مشاوره و رهنمودهای معلمین و اولیا مدارس بهره‌مند شوید و با استفاده از منابع درسی مدرسه و کتاب‌های کمک آموزشی به عنوان یک منبع برای تست‌زنی، برنامه‌های خود را پیش ببرید، بدیهی است داشتن پشتکار و تلاش فراوان در این رابطه بسیار موثر می‌باشد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://abadehnama.ir/?p=739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.