کل 82 امروز 0
12

منتظر حل معضلات در آموزش و پرورش آباده باشیم

  • کد خبر : 788
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۵۶
منتظر حل معضلات در آموزش و پرورش آباده باشیم
یکی از مزیت‌های استفاده از مدیر بومی، شناخت ظرفیت‌ها و کاستی‌های آن مجموعه مدیریتی در شهرستان می‌باشد که این نکته در اولین مصاحبه پایگاه خبری آباده‌نما با مدیر جوان آموزش و پرورش آباده به خوبی بارز بود.

مرتضی کریمی در مصاحبه با آباده‌نما گفت: آموزش و پرورش آباده به عنوان یکی از اصیل‌ترین پرچمدارهای فضای تعلیمی و تربیتی در بسیاری از زمینه‌ها در سطح استان و بعضا کشور بوده است لیکن در طول زمان با وجود تلاش های بسیار و ضمن قدردانی از خدمات انجام شده، انتظاری که جامعه فرهنگی از ارتقا اموزش و پرورش آباده داشته است تحقق نیافته است و نیازمند کار جهادی شبانه‌روزی برای حل مشکلات ریشه ای و ارتقا در سطح کشور هستیم.

رئیس آموزش و پرورش آباده گفت: ما در موضوعات تخصصی علمی ،فرهنگی، ورزشی و..‌ دانش‌آموزانِ با استعدادی داریم که همیشه افتخارافرینی کردند و قطع به یقین می‌توانیم با ایجاد باشگاه استعداد یابی این جایگاه را احیا و ارتقادهیم.

وی افزود: یکی از بحران‌های اساسی در کنار برخی پروژه‌های متوقف شده که باید به سرعت پیگیری شود این مسئله است که بیش از ۲۵۰۰ ساعت کلاس بی معلم در سه مقطع تحصیلی مدارس آباده وجود دارد که یک چالش بزرگ است لیکن با کمک فرهنگیان عزیز آباده ان‌شاالله این بحران کم سابقه در آموزش و پرورش شهرستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

کریمی افزود: با وجودی اینکه یک هفته قبل از شروع سال تحصیلی منصوب شده ام و حل مشکلات‌ آغازین شروع سال تحصیلی نیازمند برنامه ریزی سه ماه بوده است ولیکن خود را در برابر تمامی قول های مدیران سابق و اتمام تمام پروژه های نیمه کاره و متوقف شده مسئول میدانم و در کمال شفافیت با مردم سخن خواهم گفت و آموزش و پرورش را در اتاق شیشه ای مدیریت خواهم کرد.

در زمینه آموزش و پرورش حمایت از همه مدارس با نگاه عدالت محور و تدوین اطلس فرهنگی تربیتی شهرستان آباده باید تدوین شود، مدارس ما باید شناسنامه فرهنگی تربیتی داشته باشند، باید دانش آموزی که در مدرسه ما حضور دارد ارزش افزوده داشته باشند.

وی در این خصوص ادامه داد: لذا باشگاه استعدادیابی را در شهرستان آباده راه‌‌اندازی خواهیم کرد و زمینه معرفی استعداد دانش‌اموزان آباده به شهرستان و استان فراهم خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش آباده گفت: بساط موضوع اختصاص داشتن آموزش پرورش شهرستان به یک عده خاص برچیده می‌شود و با هدف مردمی‌سازی اموزش و پرورش، مشاورین مردمی‌سازی از گروههای مختلف مردمی نیز ساماندهی می‌شود.

کریمی گفت: در زمینه رتبه‌بندی احکام به همت همکاران صادر شده است اما با توجه به نگاه وزیر آموزش پرورش قرار است ایین‌نامه رتبه‌بندی اصلاح و ارتقا یابد و احتمالا در چندماه پیش رو شاهد اتفاقات و برنامه‌های ارزشمندی در حمایت از معلمان گرانقدر اتفاق خواهد افتد.

کریمی با اشاره به وجود ذخیره تجربه ای ارزشمند از بازنشستگان عزیز گفت: در آموزش و پرورش همه یک خانواده ایم و در ترسیم سند تحول سه ساله آموزش و پرورش آباده بی شک از اندوخته تجربه ای اصیل و ارزشمند همکاران عزیز بازنشسته و فرهیخته ام استفاده خواهم کرد.

وی در پایان گفت: شهرستات اباده را به عنوان یک پایلوت در اجرای سند تحول بنیانین اموزش پرورش ثبت خواهیم کرد و از تمام ظرفیت‌های قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادی کشور برای تحقق این مسئله استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://abadehnama.ir/?p=788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.